Suara Murni


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com

Wednesday, July 22, 2009

Keagungan-Mu Bukanlah Imaginasi

assalamualaikum w.b.t.

bertemu lagi pada petang yang sayup-sayup ini dengan kudrat daripada yang menjadikan serta menghidupkan kembali dari tidur di mana tidur merupakan mati kecil ataupun sepupu kepada ajal maut. ingatlah, sesungguhnya kematian itu satu penyaksian bahawa kita sudah berikrar bahawa kita adalah Islam, maksudnya, segala amalan amar ma'ruf nahi mungkar akan dinilai bermula sahaja kita sudah sahaja disahkan sebagai mukallaf.

ingin aku bicarakan pada petang ini ialah mengenai fatamorgana yang tersergam nian indah sekali sejak kita dibangkitkan diri dari tidur di malam hari. mengapa? kita perlu bersyukur atas nikmat kehidupan ini selagi mana hayat dikandung badan, Allah masih memberi kita jalan taubat yang sempurna lagi terbuka buat hamba-hambaNya yang masih terkapai-kapai di lautan penuh manusia ini.

biarpun kita masih muda-mudi yang seringkali dikaitkan dengan tanggungjawab yang hanyalah sederhana sahaja sedangkan dalam al-Qur'an Allah telah mentakrifkan bahawa setiap daripada kita adalah pemimpin sehinggalah kepada pemimpin sesebuah kerajaan itu sendiri. namun, remaja kini senantiasa mahu berhibur sehinggalah terleka dengan duniawi semata-mata, buktinya, kebanyakan remaja Malaysia kini telah terjebak dengan pelbagai konfik sosiolis dan lain-lain. impaknya, mereka akan mundur dalam mendalami ilmu agama Islam sendiri malahan ada antara mereka yang tidak tahu-menahu untuk mengerjakan solat dan amalan-amalan wajib.

ketika ini, wajarlah pihak kerajaan yang berkuasa kini mengubah corak pemikiran rakyat-rakyatnya mengenai aspek agama rasmi ini dengan lebih serius lagi berbanding perkara lain lebih-lebih lagi dalam bidang sukan tanah air. lebih meruncing pada masyarakat kini, status agama Islam kian dipinggirkan yang boleh dibuktikan dengan kefahaman politik yang langsung tidak berteraskan kepada al-Qur'an dan as-Sunnah namun hanya pandai berkata-kata tetapi hanya...........

akan bersambung.............sambungannya ialah kalian perlu mencari redha Allah itu walaupun terdapat banyak halangan dalam mendapatkan redha-Nya walhal Baginda sendiri sanggup naik turun naik di langit untuk mengurangkan kadar rakaat bagi solat fardhu dan ketika inilah dinamakan juga peristiwa Isra' dan Mi'raj. selamat menghayati dan akan memberi inisiatif kepada kita semua untuk menerokai segala kekuasaan serta Sunnatuallah dalam alam ini.

sekian, terima kasih.

wassalam.

No comments:

Skrip Al-Qur'an

Skrip As-Sunnah

Media Massa