Suara Murni


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com

Monday, June 1, 2009

Menara Gading Menjadi Inspirasi

assalamualaikum w.b.t.

syukur ke hadrat Ilahi kerana dengan kudrat-Nya kita masih diberi peluang untuk bermuhasabah diri. hari ini merupakan penggal kedua bagi tahun ini dan juga cuti untuk penggal pertama akan bermula manakala kebanyakan sekolah akan mengadakan beberapa program khas buat mereka yang akan menduduki PMR dan SPM.

pada masa yang sama, sekolah kami akan menganjurkan satu program yang dinamakan perkampungan ilmu musim pertama yang akan berlangsung bermula dari 1 hingga 4 Jun ini. tujuannya adalah untuk mendedahkan kepada para pelajar sekalian mengenai teknik-teknik menjawab soalan dan disusuli pula dengan satu slot motivasi bersama penceramah jemputan.

ketika ini, sesetengah para pelajar dan guru juga akan merancang berbagai-bagai aktiviti di samping keluarga tercinta selain daripada memenuhi agenda yang ditetapkan oleh sekolah. apa yang membanggakan kami ialah cuti selama 2 minggu membolehkan sesebuah program yang dirancang akan berjalan dengan lancar lagi menyeronokkan.

keseluruhannya, marilah kita semua memanfaatkan cuti kita dengan segala aktiviti yang akan memberikan impak yang besar pada minda setiap daripada kita sebagai umat Islam. umumnya, Islam menggalakkan umatnya menjadi seorang yang penuh dedikasi dalam setiap perbuatan malahan apa yang dicari ialah keredhaan Allah dalam setiap amalan sama ada umum ataupun khusus.

maka dengan ini, bermulalah era baru dalam tahun ini iaitu penggal kedua telahpun bermula beberapa jam yang lalu. kita doakan moga segala amalan kita senantiasa dicucuri rahmat-Nya.

akhir bicara, hanya Kau yang mampu menentukan segala-galanya manakala kita hanya mampu bertekad serta berpasrah atas segala ketentuannya.

sekian, terima kasih.

wassalam.

No comments:

Skrip Al-Qur'an

Skrip As-Sunnah

Media Massa