Suara Murni


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com

Thursday, December 4, 2008

Brothers - Teman Sejati

Sebenarnya, ingin aku tujukan nasyid ini pada seorang teman karib aku yang bernama Abdurrahman Naufal bin Mohd.Hatta. Semenjak aku mengenalinya ketika di tingkatan 2, beliau banyak mengajar aku mengenai kehidupan. Aku bersyukur sangat kerana Allah telah pertemukan aku dengannya. Bagi aku, beliaulah antara yang terbaik dalam kehidupan aku malahan hanya beliaulah yang boleh membuatkan aku tersenyum lebar sehingga sukar untuk diberhentikan. Andai beliau membaca artikel ini, diharap saudara dapat menerima aku seadanya. Hanya Allah sahaja yang tahu mengenai keakraban kita.

4 comments:

Ateey said...

asal hang ske sgt letak gmbr abg?

why dont just put yours~

nik a faiz said...

npe..
slh ke..
ana cme kagum
ngan kehebatan dia..
k la..wslm.

'abdurrahman™ said...

Andai kau ingin berteman,jangan kerna kelebihannya, kerna mungkin dengan satu kelemahan, kau mungkin akan menjauhinya. Andai kau ingin berteman, jangan kerna kebaikannya, kerna mungkin dengan satu keburukan, kau akan membencinya. Andai kau ingin sahabat yang satu, jangan kerna ilmunya, kerna pabila dia buntu, kau mungkin akan memfitnahnya. Andai kau ingin sahabat yang satu, jangan kerna sifat cerianya, kerna andai dia tidak pandai menceriakan, kau mungkin akan menyalahkannya…. Andai kau ingin sahabat yang satu, terima seadanya, kerana dia seorang sahabat tak lari daripada fitrah sebagai manusia biasa. Jangan harap kesempurnaan, kerana kau juga tidak sempurna, tiada siapa yang sempurna kecualiNya. Jadi bersahabatlah kerana Allah.

-jangan.kau.taksub.pada.manusia.melebihi.ketaksuban.kau.pada.ALLAH-

nik a faiz said...

thanks naufal...akanku cuba ingat kata-katamu itu selalu...moga Allah mengekalkan ukhwah kita hingga akhir hayat..baiklah,kita bersahabat kerana Allah..wslm.

Skrip Al-Qur'an

Skrip As-Sunnah

Media Massa