Suara Murni


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com

Saturday, February 7, 2009

Sekapur Sirih Buat Pembaca

assalamu'alaikum w.b.t.

bulan ini adalah bulan yang kedua dalam Hijriah mahupun Masihi. sebenarnya, perbezaan yang begitu ketara dapat dilihat ketika seseorang itu menyambut ulang tahun hari jadinya dalam setiap tahun. dalam Islam, terdapat beberapa bulan yang melimpah-ruah ganjarannya malahan Ramadhan adalah bulan yang sememangnya dipenuhi barakah. namun, kalendar Masihi lebih diberi perhatian kerana mereka menganggap bahawa itulah satu-satunya tarikh dan waktu yang sempurna berbanding yang lain terutamanya dalam menyambut ulang tahun hari jadi.

dalam usia kini, kitab-kitab Islam kian dipinggirkan dan seolah-olah generasi muda telahpun dimegah-megahkan dengan tarikh Masihi. jadi, bulan-bulan Islam tidak lagi menjadi relevan seperti zaman Baginda serta para sahabat yang sanggup bermati darah dalam memperjuangkan agama Allah. maka, segala kenikmatan Allah pada ummatnya telahpun pudar kerana kita sendiri telah menyebabkan agama barakah ini telah dimain-mainkan oleh golongan Yahudi La'natuallah.

konklusinjya, keberkatan itu hadir pada mereka yang benar-benar bersyukur dengan keesaan dan anugerah yang dikurniakan oleh-Nya. keseluruhannya, marilah kita menegakkan kembali agama nabi kita dengan penuh kesungguhan dan ketabahan.

sekian, terima kasih.

wassalam.

No comments:

Skrip Al-Qur'an

Skrip As-Sunnah

Media Massa